Bli partner och utställare

Marknadschefskongressen arrangeras i november 2017 som årets viktigaste heldagsevent för marknadschefer och marknadsansvariga. Under en vecka besöker turnén Stockholm, Malmö samt Göteborg. Totalt kommer ca 1.000 viktiga beslutsfattare att besöka turnén. 

Årets mötesplats för marknadsansvariga

På Marknadschefskongressen samlas ca 1.000 marknadschefer och marknadsansvariga för att lära sig nytt, inspireras och umgås med kollegor. Marknadschefskongressen turnerar runt Sveriges storstäder under vecka 46, 2017. Temat är "I frontlinjen - en dag med framtidsfokus".

Fakta

Måndag 13/11 - Stockholm, Hamburger Börs
Onsdag 15/11 - Malmö, Scandic Triangeln
Fredag 17/11 - Göteborg, Scandic Crown

Kunskapspartners garanterar nivån

Marknadschefskongressen baseras på en heldag med föreläsningar, seminarier och nätverkande. Eventet genomförs av Marknadscheferna i samarbete med bl a IHM Business School och Sveriges Kommunikatörer..

Rätt besökare

Vi garanterar besökare på hög nivå via tre kanaler:
- 150 VIP-platser erbjuds till marknadschefer på de största företagen i Sverige
- 600 besökare kommer som gäster via våra partnerföretag, som bjuder in sina bästa kunder och kontakter per ort
- 300 biljetter säljs på öppna marknaden (endast ca 100 per ort), till ett pris av 2.495 kr/st (plus moms). Dessa marknadsförs mot Marknadschefernas över 16.000 kontakter.

Partnerpaket för företag

Total investering hela turnén: 49.500 kr + moms
Deltagande på en av orterna: 22.500 kr + moms
(begränsat antal lokala platser)

- Deltagande som partnerföretag på hela turnén
- 10 seminariebiljetter per ort, inklusive egen personal (värde ca 55.000 kr)
- Monteryta på varje ort - 2-4 kvm
- 30 sekunders reklamfilm/spot på scenen
- Utrymme i vårt kongressmagasin - redaktionell tidning specialproducerad för besökarna på Marknadschefskongressen (redaktionellt uppslag eller helsidesannons)
- Del i "goodie-bag" till besökarna
- Deltagarlista till samtliga besökare
- Del i all marknadsföring - före, under och efter eventen (mail innan som presenterar alla partnerföretagen, samt efteråt)
- Övrig exponering enligt överenskommelse

Fakturering - helt turnépaket
75%, vid order - 37.125 kr + moms
25%, 1 oktober 2017 - 12.375 kr + moms

Anmälan är bindande
Antalet platser är begränsat och anmälan som partnerföretag är bindande. Vid förhinder kan det finnas möjlighet att lämna sin partnersplats till annat företag. Men, detta måste ske i samråd med arrangören, då vissa områden kan ha ensamrätt.

Lokal utställare
100%, vid order

Viktig information till dig som utställare!

Bjud in rätt gäster (deadline 13/10)
Du har 10 seminariebiljetter per ort. Dessa inkluderar din egen personal. Viktigt att ni bjuder in riktigt bra besökare (marknadsansvariga). Besökarnas kvalitet beror till stor del på våra gemensamma gäster.

Reklamfilm på scen (deadline 13/10)
Ditt företag har möjlighet att visa en 30-sekunders reklamfilm på scenen. Meddela oss om du vill utnyttja detta erbjudande. Film ska vara levererad senast den 13 oktober.

Kongressmagasin (deadline 1/10)
Du har möjlighet att ha utrymme i kongresstidningen, enligt ditt avtal. Redaktionell artikel eller annons.

Monteryta/placering
Under augusti kommer vi att placera ut monterplatser på respektive ort. Vi mailar detta så snart det är klart.

Goodie-bag
Varje seminariedeltagare får en kasse/goodie-bag med sig hem. Ni har möjlighet att lägga lämpligt material i denna. Vi vill att innehållet ska vara fokuserat på gåvor, VIP-erbjudanden, värdebevis etc och inte traditionell reklam.

Hotellerbjudande Scandic Hotels
- Boka rum med 10% rabatt

Ni använder koden D000027768. Denna kod uppges på Scandics hemsida under bokningskod alternativt när ni ringer till Scandics centralbokning och ska boka på telefonnummer  08-517 517 00.
Boka hotell här >>

Frakt av material
Vi tittar på en gemensam lösning för att frakta material mellan orterna. Återkommer med mer info inom kort. Varje företag betalar sin egen frakt eller sköter detta själva.

Inflyttning/utflyttning
Tider för inflyttning samt utflyttning är inte klara ännu.

Förbud mot sociala medier på eventet!?

"Idag har alla större events ett stort fokus på att få delningar i sociala medier, med taggar för eventet och uppmaningar till deltagarna att dela med sig. Vi vill att deltagarna på Marknadschefskongressen ska testa att "koppla ned sig" en hel dag. Vi kommer givetvis inte att ha ett riktigt förbud mot att kolla mail eller att delta på sociala medier, men vi kommer aktivt att uppmana till att vara närvarande på plats i första hand."
PeO Axelsson, Marknadscheferna